Vänner

Jag har kommit fram till att vi uppskattar våra riktiga vänner allt för lite. Jag menar de är ju dom du har vid din sida vad som än händer. Nu pratar jag riktiga vänner, inte bekanta dåra.

Hur många vänner har du på facebook?

Troligen en massa, jag vet själv att jag har way to many. Men hur många pratar jag verkligen med där då? eller har koll på ?
Inte i närheten lika många, de flesta känner man knappt heller.
Har nog hur många som helst som man bara träffat en gång på en fest eller liknande.
Jag skiter väl säkert i hälften av alla människor jag har på min vänner lista.
Men nu kom jag lite off-topic, eller egentligen inte men ifrån de jag ville säga.

Man har dom vännerna man umgås med ofta, vardagar, helger, fester. Med dessa finns oftast många bekanta, man umgås men vet egentligen inte så mycket om varandra. Bryr man sig ens?
Jag tror faktiskt inte det, Det känns trevligt att bara kunna ha kul tillsammans utan att det ska bli för mycket.
Jag säger inte att det är något fel med detta heller men i alla fall.

Man har dom man inte träffar så ofta men fortfarande pratar med då och då. Ofta är detta vänner man känner rätt så väl/väldigt väl. Man kan ringa lite då och då och snacka massa skit och sedan fortsätta med sitt liv. Kanske möts upp på ett café eller pub och tar något att dricka/äta.


Sen har man
de som man nästan aldrig pratar med, men när man väl träffas så är det som att ingenting har hänt. Man uppdaterar sig lite på vad som har hänt i varandras liv och sedan så är det som igår man sågs sist. Detta är riktigt vänner skulle jag vilja säga, man vet att man inte behöver prata hela tiden för att den ska finnas där den dagen du behöver det. Eller som man kanske bara stöter ihop med av en slump på samma krog/fest/dylikt.

Hmm, tanken jag hade från början var nog detta,
man säger ju till sin partner hur mycket man tycker om dom,
men hur ofta säger du faktiskt till dina vänner hur mycket de betyder för dig?
Troligen inte lika ofta.

Men nu har jag tänkt att i några inlägg hylla mina vänner,
dom som jag vet alltid står vid min sida i vått och tort.
Klart att jag har många fler vänner som ställer upp,
vill inte att någon ska känna sig försummad men dessa har spelat en väldigt stor roll i mitt liv
på ett eller annat sätt. 

 ♥ Ha de så bra där ute i världen! ♥



Kommentarer
Sara

<3

2011-09-20 @ 05:51:29
URL: http://ettlivtack.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

IamVevve

Life is crazy, But so am I!

RSS 2.0