Dagens lunch!

Ännu en vecka har börjat och kommit till mitten nu dåra, förra helgen vart det ett random besök till 360 med Ante och Emil. Kul att helt oväntat kommaut och dansa lite. Träffa nytt och gammalt folk. Lördagen var det fullt ös i början av dagen. Det gick bra på vägningen och samtalet. Har fått lite nya mål och kvar några av de gamla också. Sen vart de iväg för att justera atlaskotan mindre bekvämt men massagen var väldigt trevlig.
En promenad från rådmanstorget till klarabergs viadukten och där hämtade älsklingen upp mig. Åkte hem till honom tog det lugnt och åt lite mat. Sen var det bara för mig att åka iväg till Josse för att dricka lite vin och snacka skit.
Väldigt trevligt var det, var ju så länge sen vi sågs sist. Men men runt halv 2-2 någon gång tog jag mitt pick och pack och knatade vidare hemåt. Snackade lite med Micke som fyllde år tills mobilen dog.
Väl hemma så satte jag mig framför datorn tills jocke hörde av sig (han hade inte svarat i telefonen på väg hem) och han kom och hämtade mig.

Söndagen tog vi de ,est lugnt kollade lite mera på True Blood, sen följde jag med hans mamma och syster och provade på Zumba, väldigt roligt var det. Allt salsa dansande på kryssningarna hade gjort sitt tydligen :P 
Men sen hände inte mycket mer.  

Tog en ny bild i måndags efter träningen.



så de går ju framåt :D

Sååå de var egentligen inte de jag skulle skriva om utan de va om min lunch!


Limegravad lax med sallad och en melonskiva
Det vart väldigt gott!

1 Laxfile
2 Lime
1 Romansallad
olika soters mini tomater
Gurka
melon

"gravningen" var väldigt enkel men god att göra
riv skalet från 2 Lime, pressa sedan ur saften ur dom.
1msk olivolja
1krm salt
1krm vitpeppar
sedan bara att blanda

Jag tog sedan lagen i en båse och la ner "gravningen"/såsen i, ställde de i kylen i ca 20 min för att sedan lägga laxen i ungen med såsen! ca 20 min där också. Sen fick de svalna.
Under tiden gjorde jag salladen. detta får man ju göra efter egen smak osv.

in i kylen med allt sen ( när laxen svalnat så klart) sen så gick de kanon att äta till lunch idag. Kall helt enkelt.


Massa gott var det, en ny favorit som jag får njuta av imorgon också :D

Ne back to work then!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

IamVevve

Life is crazy, But so am I!

RSS 2.0