STÖRT!!!!

Okej ja de har inte blivit något kompis inlägg än men de kommer. Men nu vill jag uppmärksamma folk om något jag tycker är helt galet!
Vissa av er kanske vet att jag har skrivit in mig på Itrim och ska fortsätta min kamp med att gå ner i vikt och träna ordentligt igen. Jag är i dagens läge 1,58 lång och väger ca 70kg (BMI 28), jag är då lätt överviktig. Jag har tidigare gått på Nutrilett vilket hjälp mig att förlora en del kilon tidigare, samt tränat rätt så regelbundet på Stockholmsstads gym. Men nu kände jag för att jag behöver ha riktig hjälp och stöd i både ätande och träning. Därför känns Itrim som ett bra alternativ. Men men, jag höll på och surfa runt för att kolla lite olika matersättningar, kosttillskott osv, höll på att kolla upp lite information om Allevo Fiber+  och hamnade då på en forums sida (vilket i sig inte är så konstigt, emn det jag reagerade över var att detta är en medlemssida för ätstörningar! ( http://anamia.jinity.com/index.php ) Här ser man små tjejer hettsa varandra till att gå ner i vikt , fasta vilka metoder funkar bäst, de ser ner på sig själva och gud vet vad. Det som är mest hämskt är välkomstexten man får när man kommer till deras startsida :

"Välkommen
Detta är en Svensk Pro Ana sida som jag, Minx har gjort. Bli medlemmar och kom åt dieter, peppa varadnra och gör nya bekantskaper. Vi är ju trots allt lika, eller hur?

Om du är här trots att du inte har en ätstörning kommer du bli raderad som medlem utan varning."

De finns trådar i forumet om TÄVLINGAR som "vem kan gå ner mest på en månad" "först att gå ner x antal kilo" och liknande!

"

 

WYVERN F

User
Posts: 67

Jag är 171cm och väger 54kg.
Mål 1 är 48kg
Mål 2 är 42kg

 

THINNN 19

User
Posts: 36

längd: 158
vikt: 44
mål:35

 

INSECURE

User
Posts: 32

170cm
48,5kg

Mål 1: 45
Mål 2: 42



Jag blir så ledsen över att se något sånt här.. Stackars tjejer säger jag bara, någons krev i panik att de ätit en halv honumgsmelon! En melon för i helvete de är mest vätten i dom!
Tycker det är trisst att så många går omkring med dåligt själförtoende och ätstörningar, inget jag önskar någon.

Aja back to work den.....



Kommentarer
Carmen

OMG! Sjukt med en medlemssida för ätstörningar! Jesus christ. Stackars tjejer! :(

Tycker dock att du är jätteduktig som går på Itrim. Verkar vara ett BRA alternativ för att bli lite mer trimmad, hehe.

Ses på LÖRDAG!! PEPP!

2011-10-27 @ 20:58:45
URL: http://www.carmelia.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

IamVevve

Life is crazy, But so am I!

RSS 2.0