Helgen + sittplatser


Hellojsan allihopa!
Ja då sitter man här igen dåra. Ännu en dag på jobbet, efter att ha spenderat min helg på Ölands folkhögskola.
Resan började runt 15,00 på fredag eftermiddagen. Jag, mamma och Becka satte oss i bilen och började åka.
Efter massa skitväder, dåliga vindrute torkare och massor av stängda resturanger hittar vi till slut till Ölands folkhögskola!
Alex möter oss vid vägen och när klockan har blivit 21,10 satt man äntligen i soffan i allrummet :)
Händer inte så mycket mer, vi kollar på tv och snackar lite skit med de andra boende där.

Lördagen kommer och alla är pepp på att bada bastu och sedan dra igång festen.
Men till våran besvikelse märker vi att bastun är vääldigt låst och igenbommad. skit också.
Jaha så då sätter vi oss framför tv:n och bara tar det lugnt istället.
Vi käkar lunch runt tre tiden och därefter tas alkoholen fram :)
Och så fortsätter kvällen, vi spelar "Med andra ord", otrroligt kul spel, speciellt när man har
drukit lite också. Väldigt konstiga förklaringar kommer fram då. Haha.
Ja folk snackar dansar lite och har allmänt trevligt.
Festen tar slut runt 01,30, tidigt tyckte jag men då alla ville sova finns de inte så mycket att göra.
Man hade inte precis lust att sitta där och pimpla vin för sig själv..

Söndagen vaknar jag tidigt, finns inte mycket liv i huset alls. Så jag sätter mig och kollar på TV i väntan på att folk ska börja leva i huset :)
Så en efter en kommer de upp och gör mig sällskap. Så slappas det ännu mer framför TV:n, vid 3 tiden kommer mamma och Becka och vi börjar våran resa hem mot Stockholm igen.


Satt på bussen i vanlig ordning i morse och märkte att vi utan att tänka på det hade satti oss tjejer på ena sidan och killar på andra sidan. Rätt så intressant tycker jag. Samma sak som det här att man inte vill sitta bredvid främmande människor på  bussar eller tåg. Går det så sitter man helst ensam. Att det är så farligt att hamna bredvid någon man inte känner. Man ser nästan hela tiden på tuben folk som tvekar eller står upp för att det inte finns en ledig fyra. Det kan vara okej att sätta sig om det bara är 1 person som sitter där, men om det är 2 personer som sitter då står vissa hellre än att sätta sig bredvid främlingar.
Som sagt rätt så intressant. Till detta "problem" hör även detta med att man sällan sätter sig ner helt ordentligt. Utan om man sätter sig bredvid någon så sätter man sig på halva sätet! Varför gör man detta för? Det slutar ju oftast ändå med att man håller på att ramla av sätet eller är ivägen för de som vill gå förbi än.

Ne tycker det är rätt så larvigt, men jag vet att jag själv gör detta ibland när man inte tänker riktigt. Detta gör vi undermedvetet.
Men det borde bli lite skärpning på detta, finns det plats på tuben/tåget/bussen så ta platsen och för guds skull sätt dig ordentligt så att du inte är ivägen för alla som vill ta sig förbi!

Näni, nu har jag skrivit lite för länge.
Ha de gött där ute i världen!


Kommentarer
Nea

Låter som ni hade en ganska trevlig helg i alla fall ^^ fast de låter som de var mycket tv tittande!

2010-11-16 @ 09:25:16
URL: http://lillskiit.blogspot.com/
vevve

Joda det ar en trevligt helg, de va inte så mycket tv tittande egentligen. Vi snackade så mycket skit så man kollade inte så mycket =P

2010-11-16 @ 12:06:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

IamVevve

Life is crazy, But so am I!

RSS 2.0