Livet på landet

Ja då är även denna vecka snart slut. Vissa dagar har gått snabbare än andra. Men så är det väl alltid. Har varit väldigt trevligt att bo hos Petri den här veckan. Har egentligen inte gjort så mycket men det är ändå härligt att få se honom varje dag istället för bara  på helgerna. ♥

Den här veckan har bestått av tidiga mornar och massa kollektivtrafik. Det är nog den enda nackdelen med att vara ute hos honom, det tar tid att ta sig dit. Om jag slutar skolan 14,30 så är jag hemma hos honom vid ca 16,30. Jag har då åkt från Lindvreten(kungens kurva) till fruängen, åkt nästan hela röda linjen (alla förutom sista sationen!) Bytt till en buss och sedan tagit en promenad på 20-30 min .
Men men, vad gör man inte för kärleken lixom.. Ne men det är inte så farligt som det låter. Man hinner vakna upp lite under promenaden till bussen på morgonen och man slappnar av när man är på väg hemåt igen.

Jag gör något som jag sällan gör när jag är på väg hemåt, jag stänger av MP3 och lyssnar till skogens ljud istället. Som den äkta förortsunge man är så hör man inte detta ofta, man kanske hör någon skata, fiskmås eller någon annan otrevlig fågel men här hör man en massa olika trevliga fågelläten.

Men men, efter lunch så är det Gocart som gäller. Vi kommer åka ut till Södertälje köra lite granna sen är de bara att bege sig tillbaka. Ikväll så e det 2 timmar dans =/. Visserligen väldigt kul ,men sen så ska jag ju ta mig ut till landet igen =P  Dansen slutar vid 8 så jag lär ju vara hemma vid 22,30 ! Så de gäller att det är god lunch idag, kommer inte käka förrän jag kommer hem .. ojoj.. men det går säkerligen bra.

Ne man kanske ska ta och finslipa lite på svenska talet så att de håller i 5 min. =P

hejhej allihopa!


Kommentarer
Carmen

Jag ska försöka lyssna mer på dig i framtiden :) sorry att jag var så tråkig i lördags, var så sjukt trött!!! händer på valborg?
pusss

2008-04-29 @ 13:00:22
URL: http://www.carmelia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

IamVevve

Life is crazy, But so am I!

RSS 2.0