nu får jag skärpa mig...

Ja nu var det länge sen jag skrev igen. Som vanligt händer det en massa.
Så vad är det stora som har hänt sen senast då?
Ja eftersom att minnet sviker lite så får man ta det lite närmare, Julafton :)

Denna jul firades hemma hos mamma och i vanlig ordning var hela huset fullt med folk. Men nya för i år var Petri och hans mamma Margit. Det var jätte trevligt att fira jul tillsammans :)
Massor av mat, skratt, presenter och så klart midnattsmässa. En höjdare varje år, Halina (Kristians mor) sitter i ett hörn och mummlar för sig själv, Bosse och Kristian somnar i soffan lite överförfriskade. Men annars skulle det inte vara Jul =)

Sen hade vi mellandagarna då vi inte gjorde särskillt mycket. Tog det lugnt, köpte mig en bärbar dator. =D

Sen kom nyår och jag, Petri och Margit begav oss till Finland för att fira med deras släktingar. Det var ett litet äventyr. Trevlig, men synd att man inte kan ett vettigt ord på finska.. =P Men själva nyår firades på stora torget i helsingfors. Vi kom lite tidigt, sådär klockan 22,00. så vad gjorde vi då i den bitande kylan? jo vi gick runt i helsingfors, drack svindyr choklad och stog och frös. När showen drog igång så stod vi där och gungade med i musiken eller höll på att somna när någon skulle hålla tal. Men sen vart det fart med fyverkerier i alla storlekar former och färger.
Sen var det fort att ringa efte släktingarna så att de kunde hämta hem oss igen!

Sen har man bara jobat på sedan dess, försökt att ta det lugnt under helgerna och tagit igen sig.

Denna helg som var tillbringade jag ute på Graninge stiftsgård i Nacka. Då det var STUH 2010 (stockholms Stifts Ungdoms Helg) Peppad inför helgen sätter man sig i bilen (som jag fått låna) kör till högdalen för att hämta upp lite folk och sedan åka vidare ut till Graninge. Hade jätte bra timing då de andra som åkte med bussen precis hade fått reda på vart vi skulle sova så det var bara att hoppa ur bilen och ta sig till rummet. Hade sådan tur att vi detta år fick sova i hotellet! Jätte trevliga rum och sen behövde man aldrig springa ute i kylan mer än ner till kyrkan och tillbaka =D
Däremot så märktes det att jag var i det äldre laget på detta läger, då det egentligen var 15-17 år helgen. ojojoj, massa små springande skrikande fnittrande tjejer överallt! Men jag hade väldigt kul i alla fall.
Man försökte finna ett sorts lugn som man vet finns där ute i alla fall. Massa skratt sång och mat.
Sen var den helgen slut den med, bara att sätta sig i bilen och åka hemåt igen. Nästa år de blir de fan i mig STUH 18+, så att man slipper känna sig så gammal =P haha

Har beställt lite fina grejer inför magdansen nu, ska bli spännande när det komer fram =) här kommer bilder på det jag har beställt =)
 

En höftsjal var väl dags att handla in efter snart 3 års dansande och sen en slöja till årets slöjkoreografi =D
Nu har jag även inspirerats till att sy ett par byxor som ska matcha detta hehe
.


Men nu sitter jag på jobbet så man kanske ska göra någon nytta också.

Ska försöka vara bättre på att uppdatera hära.. Försöka går alltid hehe.

♥ Vevve

 



Kommentarer
Carmen

Fin sjal :)

2010-02-10 @ 20:05:22
URL: http://www.carmelia.devote.se
vevve

visst var den! :)

2010-02-11 @ 08:19:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

IamVevve

Life is crazy, But so am I!

RSS 2.0