Semester skoj

Ja då var man tillbaka på jobbet igen efter en veckas semester, allt för kort men trevligt i alla fall. Ja vad hittade jag på dåra?

Jo på måndagen så var jag på Älvsjöbadet och solade lite och badade till och med!
 
På tisdagen hade jag äntligen min tid hos tattueraren! :D Så jag var där kl 12,00 och la mig under nålen. En timme senare hade jag fått min fina nya tattuering :)
Liten promenad till Gullmarsplan och in på systemet. Sen satte jag mig i bilen med Jocke och åkte upp till Rättvik för att kolla på Classic car weeks cruisingen :)
Väldigt trevligt och roligt hade vi. Massa snygga bilar dessutom (nähä :P )
Sen vart de till att övernatta i bilen, lite trångt och kallt men de gick ändå. Vi vaknade tidigt ( ca 08,00) på Konsums parkering och kom fram till att de var dags att vakna. Åkte bort till macken handlade frukost och sedan började vi våran resa hem till Stockholm igen.
 
Så då gick halva onsdagen till att åka bil tillbaka från Rättvik. Väl hemma igen tog jag det lite lugnt innan det var dags att hämta upp Becka och bege sig till våran mor och byta om till ridkläder. Ja vi skulle nämligen ut på turridning på Baskir hästar.
Lite stressande för att hitta allting men till sist satt vi i bilen igen på väg till Hammarby Gård. Ja fick mig en pålle som hette Devusjka (något sånt) sen ut i skogen för en härlig ridtur.
Tillbaka hem till mamma runt 21,30 tiden. Duscha och göra sig fräsch igen. åt några mackor och lite skit snack med Carmen sen tog jag bilen hem igen.

Torsdagen var jag trött av allt flängande så jag tog det bara lugnt hemma och slappade!

På fredagen vart det Gröna Lund med Carmen Nico och Becka. Väldigt mycket skratt och trevligt, vi avslutade kvällen på Tunnan.

Lördag var de tjo och tjim igen, jo men de var ju självfallet Pride Paraden! Så på med mina Gopi dans kläder och spexa ut sig in till stan och knatade paraden i en väldig värme. Gurkan hoppade in vid Slussen, kul att träffa henne igen :D När paraden var slut och man kollat igenom alla andra som gick så tog jag mig hem och vilade lite.
Sen var det bara att dressa om och bege sig till stan igen ja de var ju Stockholm Cruising! Så ännu en gång denna vecka såg man allt från fin polerade jänkare till traktorn :P

Söndagen var det lugnt hemma och allt avslutades med en härlig middag med Mia Och Jacke bestående av Kycklingfilé med ris och självklart limesås! Till detta vart det skumpa och sedan såg vi Hellboy.

Nu är det måndag igen och ja semestern är slut så nu sitter man på jobbet igen.
Nu är det inte långt kvar tills jag byter arbetsuppgifter :D

Ha de så bra där ute i världen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

IamVevve

Life is crazy, But so am I!

RSS 2.0