Påsk

Påsk helgen är över och de som hr jobb åker tllbaka efter en långhelg med mat och familj. Som sagt så åkte pappa och jag till Särna där hela familjen samlades. Förutom syrran dåra. Men bortset från henne så var alla där,, först kom jag och pappa, samma kväll fast senare kom min faster och hennes familj och dagen efter kom min farbror och hans familj. Så nu var vi helt plösligt 12 personer runt matborder.Fast kusinerna fick ett eget litet matbord. hur ser en dag under påsken ut i familjen Bengtsson då? Jo det börjar med frukost senast klockn 9, efter det gör man sig iordning för tt åka till Idre fjäll och spendera dagen där. Jag tror att familjen Bengtsson har något syndrom hela släkten, det slutar alltid med att farfar eär stressad Kom igen nu, skynda Men ändå år man sitta inne i stugan med varma kläder och vänta så man sätter sig i bilen och väntar istället. Startar bilen så den hinner bli varm och äntligen kommer resten. Vi är aldrig i backen före kl10.

Vilket är väldigt synd eftersom backarn hinner bli uppkörda innan vi kommer fram. Har dom glömt hur härligt det är att åka på nypistat?! Om man har tur så kanske man hittar en backe med en liten bit av nypistat kvar. Men men, lunch i backen vilket alltid är ett stort ståhej, vart ska vi  sitta, vart ska vi grilla? farfar som bara ser problem, vi måste sitta någonstans och äta korven.. Eh va?! grilla din jävla korv, lägg den i brödfan och är sedan korven och håll käften! nej då då sk man krångla in sig i värmestugan, vänta på ett bord, korvarna hiner bli kalla vi äter de på någon minut och ändå har man spenderat över 30 min på lunchen!! men men, resten av dagen i backen vilket kan vara mysigt, sen hem till stugan igen.

Dusch göra sig iordning sen är det middag, alla sk komma i tid, sätta sig alla ska få maten och sedan äter vi, äter samtalar och ja är en familj helt enkelt. Skratar hysteriskt åt att min faster nästan ramlade med lasangen på väg ner från hennes stuga ner til våran. Farfar hänger inte med och tror att hon ramlade helt och typ slängde iväg lasangen. sen är det lägg dags och så går dagarna.

Nu är ,man hemma. hade en väldigt trevlig kväll igår, Petri kommer över och vi, josse och sarah kollade på premiären av So you think you can dance, han var med i ett litet klipp på någon sekund :P sen gick vi ut och lekte i snön och josse och sarah åkte vidare till högdalen.

Nu ska jag åka till Sarah och träffa henne o josse. sen får vi se om det bär av mot lövsätra eller hem igen..

TJoflöjt på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

IamVevve

Life is crazy, But so am I!

RSS 2.0