Sportlov!

Ja då var det lov igen. Inget man klagar över precis, efter 4 slitsamma veckor i verkstaden är detta väldigt härligt.
Lovet började med en härlig middag med Petri, Pöjken bjöd mig på resturang där vi satt och skrattade och åt en härlig middag. Åkte senare hem till honom och kollade på film. Helt plötsligt var det lördag och vi åkte hem till min mamma och hämtade det sista grejerna som jag behövde till min Åre resa, väl där så kollade vi på Melodifestivalen och myste. Sen hem till pappa, helt enkelt en väldigt lugnt kväll, man skulle ju trots allt upp tidigt nästa dag.

Söndagen kom och Resan till Åre hade sin start. Fast att man väldigt gärna hade legat kvar i den varma sängen så pallrade man sig upp och tog sig till bussen som tog oss till Åre. På bussresan hände det inte särskilt mycket, vi lyssnade på musik, snackade och sov. Väl framme så fixade man med hyran och sådant.
Måndag Var ingen bra dag, det blåste något otroligt vilket gjorde att praktiskt taget alla liftar var stängda. Jag kan säga att i dom backarna som var öppna hände det ibland att det tog tvärstopp, vinden verkligen saktade ner än, väldigt jobbigt att ta sig fram. Efter en vindig dag så hade vi en mysig kväll med en liten vandring på pillgrimsstigen och in i Isgrottorna, väldigt härligt, var i en lite grotta där istapparna gick från taket ner till marken. Sen sov man sött.
Tisdag trötta som få men dagen verkade lovande, inte lika molning och man hade en aning till sol en bit bort. Detta visade sig bli en helt underbar dag. Solen sken som bara den och hela fjället var öppet. Massa härlig åkning och skratt. På kvällen så kollade vi på en sorts teatern vilket var helt okej om man bortser ifrån att korta lilla jag satt väldigt långt bak så jag såg inte allt. Men det var kul i alla fall. Denna kväll somnade man ännu snabbare.
Idag har vi åkt som galningar. Helt underbar offpist massa hopp och ännu flera skratt, det kommer bilder senare. Väldigt fina backar och det bästa var nog att typ hela vantör åkte samlade =) Sen en väldigt efterlängtat besök på Åre Chokladfabrik och sedan så fick vi ett ännu härligare tid i bastun och badtunnan =) Nu ska jag strax sova, väldigt sent för att egentligen orka upp imorgon, men men, Hoppas alla har det bra där hemma. Inte långt kvar tills jag är tillbaka i storstaden och borta från al denna ljuvliga snö. 

Men men, natti natt på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

IamVevve

Life is crazy, But so am I!

RSS 2.0